
V úterý 4. 6. proběhla Komise pro územní rozvoj MČ Praha 4. Už víme, že komise nesouhlasila s aktuální podobou záměru Ekorezidence Braník, o které jsme informovali v minulých dnech. Nesouhlasila ani s přednesenou studií přístavby Ledáren ani s obnovením pořizování změny územního plánu, která by svedla dopravu z Jižní Spojky do Vrbovy ulice a ulice Ke Krči.
Zeptali jsme se bývalého člena Komise pro územní rozvoj Honzy Slaniny (po „převratu“ na radnici byl z komise odvolán) na podrobnosti.

Komise nesouhlasila se současnou podobou Ekorezidence, má veřejnost možnost tu aktuální podobu záměru někde vidět?
Oficiálně zveřejněna bohužel nikde není. Jediná možnost je tak ve správním spise stavebního úřadu, ten je ovšem přístupný pouze účastníkům řízení, tedy těm, koho stavba nebo její realizace bezprostředně ovlivní. Tedy sousedům, případně obyvatelům Bezové ulice nebo jižní části Jiskrovy ulice, ve kterých stavba a její realizace navýší dopravu.
Novinka:
Investor souhlasil s tím, že v Braníku svůj projekt představí. pokud chcete vědět, jak bude stavba vypadat, přijďte na prezentaci stavebního záměru investorem. Pozvánku najdete tady.
Komise nesouhlasila, co se bude dít dál? Ekospol musí záměr přepracovat?
Komise bohužel nemá pravomoc Ekospolu přepracování záměru nařídit. Její stanovisko je pouze doporučující. Komise nicméně doporučila, aby Rada městské části uplatnila vůči záměru námitky a, pokud by byl povolen, aby se odvolala.
Ekospol má tak tři možnosti:
- buď bude s městskou částí spolupracovat a záměr přepracuje,
- nebo se bude snažit městskou část nějak přesvědčit a nějakou úlitbou dosáhnout změny jejího stanoviska,
- může se ale také pokusit záměr prosadit ve správním řízení „na sílu“.
Co mohou dělat lidé v Braníku dál?
Bohužel aktuální právní úprava není účasti občanů příliš příznivá. Možnost zapojit se do řízení mají jen bezprostřední sousedé nebo ti, které stavba nebo její realizace bezprostředně ovlivní. To se týká hlavně vlastníků nemovitostí u Bezové ulice a jižní části Jiskrovy ulice, kudy bude vedena staveništní doprava.
Moc děkujeme Honzovi Slaninovi za rozhovor. V příštím článku vám přineseme bližší informace o přístavbě Ledáren a také sjezdu z Jižní Spojky do Vrbovy ulice.